Wij delen onze kennis graag met jullie!

Sterke SEO titel maken

3
mrt
Door beheerder - imezo.nl
De titel van een pagina heeft enorm veel invloed op de kwaliteit die Google hecht aan jouw pagina. Niet alleen voor de SEO, maar ook voor de CTR is het erg belangrijk dat een titel pakkend is. In het overzicht van de zoekmachine resultaten kan jouw titel er namelijk net voor zorgen dat iemand op jouw website klikt. Een titel moet dus uitdagend zijn en de interesse van de klant wekken.

Waar zie je een titel?
Op het moment dat je een titel invoert moet je je beseffen waar mensen deze te zien gaan krijgen. Zoals je in bovenstaand afbeelding kunt zien zijn de paarse teksten de tittels. Dit komt, omdat wij deze pagina's al bezocht hadden op het moment van de print screen.

De belangrijkste plaats waar een artikel zichtbaar is, is de zoekmachine zelf. Verder zie je de titel altijd nog bovenin het tabblad van de website die je bezoekt, maar op dat moment ligt de aandacht van de lezer al op jouw website.

Waar moet ik op letten?
Op het moment dat je een titel opstelt moeten we aan twee dingen denken: SEO & CTR.

SEO Titel
Uit onderzoek is gebleken dat een SEO titel uit ongeveer 70 karakters moet bestaan voor het beste effect wat betreft de zoekmachine. Het verschil hierin zit hem dat je net iets hoger of lager scoort aan de hand van deze eisen. Uiteraard is dit één van de honderden factoren.

Een ander belangrijk punt voor een goede SEO titel is om jouw belangrijke zoekwoorden erin te vermelden. In ons geval staat er bijvoorbeeld 'Webdesign Huizen' waar wij graag op gevonden willen worden, om lokale ondernemers te kunnen helpen. Je kunt er voor kiezen om hier hele kleinschalige zoekwoorden te plaatsen (zoals wij hebben gedaan) of je kunt ervoor kiezen om grote algemene begrippen te gebruiken. Dit is afhankelijk van jouw doelgroep. Wij vinden de titels van onze subpaginas het belangrijkste, daar wij ons toespitsen op de exacte zoekwoorden. '

CTR Titel
Een hoog CTR (click through rate) zorgt ervoor dat een hoog percentage een positief effect heeft op het aantal kliks. Hiermee wordt bedoeld dat een hoog percentage van de mensen die jouw website in een lijst van meerdere websites (zoekresultaten) ziet hier ook op klikt. Dit komt dan, omdat de titel (en tevens description) de zoekmachine gebruiker hebben overtuigd om aan te klikken.

Voorbeelden van goede titels
We sluiten dit onderwerp af met enkele mooie voorbeelden die wij kort toelichten.

Stel je hebt een bloemenwinkel Flowers (fictieve naam) in Almere Je wilt ervoor zorgen dat je een goede seo titel hebt, met de goede woorden en de klanten overtuigen om op jouw titel te klikken, wat voor een titel zou je dan doen?

Flowers Almere - De goedkoopste en beste Bloemenwinkel in Almere

Waarom deze titel?
- Bovenstaande titel bestaat uit bijna 70 karakters.
- Branding van jouw merk (Flowers) icm woonplaats
- Je geeft aan dat jouw bloemenwinkel het goedkoopste en beste is. Hiermee verleid je de klant te klikken op jouw titel.
- Zoekwoord bloemenwinkel Almere is verwerkt in de titel. Dit is het zoekwoord waar je op gevonden wil worden.

Heb je nog vragen, tips of opmerkingen? Reageer gerust!

Geef een reactie